Thursday, August 28, 2008

PERLANTIKAN AJK KRT BPJ 2 - 2007

PERKARA : MESYUARAT PERLANTIKAN AJK TETAP KRT BPJ 2
TARIKH : 27 JUN 2007
MASA : 9.00 MALAM
TEMPAT : RUMAH PENGERUSI PENAJA (SDR. HAMIDON HAMID)


AJK penaja yang terbentuk dari majlis taklimat 9 September 2006 telah menjalankan gerakerja mencari dan menyalurkan maklumat yang diperlukan bagi memenuhi tuntutan permohonan dari Jabatan Perpaduan Negara dan Integrasi Nasional(JPNIN) .

Permohonan yang memenuhi prasyarat telah dihantar pada awal Disember 2004. Proses yang menggambil masa 6 bulan akhirnya telah memberikan khabar gembira melalui suatu panggilan telefon dari En. Omardi(JPNIN Kuala Muda/Yan) yang menyatakan bahawa" Zon Bougainvillaea telah tertakrif sebagai Kawasan Rukun Tetangga pada 13 Jun 2007." Alhamdullilah...

Mesyuarat perlantikan AJK telah dilangsungkan dengan dihadiri oleh AJK penaja dan jemputan khas penduduk setempat dari pelbagai kaum.

Mesyuarat yang dipengerusikan oleh Saudara Hamidon Hamid dengan kehadiran En. Omardi Ismail(JPNIN) telah menyaksikan perlantikan AJK tetap KRT BPJ 2 berjalan dengan lancar.En Omardi Ismail mengucapkan tahniah dan selamat menjalankan tugas kepada AJK yang dilantik.

Majlis disudahi dengan tayangan slide aktiviti kemasyarakatan setempat sebelum tertakrifnya KRT BPJ 2, jamuan ringan dan ramah mesra penduduk.

"Jawatan adalah amanah bagi memenuhi suatu tanggungjawab..hasrat dan juga harapan.."

Tanpa kemudahan dewan orangramai, Mesyuarat Perlantikan AJK Tetap diadakan dibahagian anjung kereta. Ini sewaktu sessi "syoru...."

Yang turut hadir memberi sokongan : Abang Halim, Cikgu Saidin, Abang Mail dan Latiff

Kaum wanita bersama para "rejimen" (anak-anak) mengikuti perjalanan mesyuarat dari dalam ruang tamu

No comments: