Wednesday, September 3, 2008

AKTIVITI 01/2008 : MAJLIS PERLANCARAN KRT BPJ 2 (PART 1- DISEBALIK TABIR)

PROGRAM : MAJLIS PERLANCARAN KRT BPJ 2
TARIKH : 1 Mac 2008
MASA : 8.00 pagi - 3.00 petang
TEMPAT : PADANG PERMAINAN ZON BOUGAINVILLAEA
(Dirasmikan oleh Penolong Pengarah JPNIN Kedah Tuan Hj Hashim Yob mewakili Pengarah JPNIN En. Yunus Mansur)

DISEBALIK TABIR MAJLIS PERLANCARAN KRT BPJ 2

1. Perancangan dan persiapan majlis ini dibuat hanya dalam masa sebulan atas arahan JPNIN Kedah..mau pecah peluh AJK KRT BPJ 2 kehulu kehilir membuat persediaan...

2. Sewaktu orang sibuk berkempen, tampal poster dan naikkan bendera bagi menghadapi Pilihanraya Umum ke 12... kita sibuk memasang banner untuk majlis perlancaran..

3. Mesyuarat bersilih ganti dengan urusetia sukan Saudara Ramlee, Sabri dan Yusof yang biasanya dibuat pada waktu malam sementara dengan urusetia makanan dan minuman Puan Hamidah dan Puan Siti yang dibuat pada waktu petang selain dari 2 kali mesyuarat AJK KRT BPJ 2.

4. Khemah, persiapan pentas dan lanskap di taja oleh OSK Properties, Jabatan Kerja Raya Kuala Muda/Sik, dan Majlis Perbandaran Sungai Petani.

5. Pembersihan padang dan persiapan tempat dijalankan secara gotong royong...terimakasih pada semua yang terlibat yang turun dengan relahati untuk sama-sama mengjayakannya.

6. Tersentuh hati melihat semangat gotong-royong dan kerjasama AJK dan penduduk yang terlibat memasang khemah sehingga malam dalam hujan yang lebat bercahayakan lampu lori Saudara Kadir(semoga Allah membalas usaha tuan-tuan).
FOTO-FOTO PERSIAPAN MAJLIS PERLANCARAN KRT BPJ 2

Orang lain sibuk tampal poster..kita sibuk pasang banner. Dari kiri Zaini, Din, Jasni, Ramlee dan yang berkain pelikat ialah Farid-Perhatian beliau AJK KRT BPJ 2 bukannya Bangla!!
Terimakasih Majlis Perbandaran Sungai Petani dan JKR Kuala Muda/Sik

Adik-adik ni dah pun mempraktikkan salah satu modul PLKN..gotong royong kerja kemasyarakatan.
Dalam kegelapan malam dan hujan mencurah dengan bercahayakan suluhan lampu lori mereka terus menjalankan kerja-kerja pemasangan khemah. Dari kiri Zamarludin, Shuib, Jasni, Kamil dan Lim.

No comments: