Thursday, September 4, 2008

AKTIVITI 01/2008 : MAJLIS PERLANCARAN KRT BPJ 2 (PART 2- "BIGDAY")

PROGRAM : MAJLIS PERLANCARAN KRT BPJ 2
TARIKH : 1 Mac 2008
MASA : 8.00 pagi - 3.00 petang
TEMPAT : PADANG PERMAINAN ZON BOUGAINVILLAEA
(Dirasmikan oleh Penolong Pengarah JPNIN Kedah Tuan Hj Hashim Yob mewakili Pengarah JPNIN En. Yunus Mansur, tetamu terhormat : Timbalan Superintenden Ong Aik Chiang, Timbalan Polis Daerah Kuala Muda dan En. Meor Hashim Meor Hassan, Pegawai JPNIN Kuala Muda/Yan))


FAKTA MENARIK MAJLIS PERLANCARAN KRT BPJ 2

1.Kawasan rukun tetangga Bandar Puteri Jaya 2 telah ditakrifkan pada 13 jun 2007 yang mengliputi Zon boungainvillaea, melingkungi dari Jalan BPJ 1/3 sehingga Jalan BPJ 1/8.

2. Acara sukaneka, pameran(Jabatan Penjara, AADK, Bomba, Proton dan KISMEC), pemeriksaan kesihatan, peraduan mewarna dan cabutan bertuah diadakan sempena majlis tersebut.

3. Makanan disediakan untuk 600 orang tidak mencukupi(maaf pada yang tidak mendapat makanan...budget agak terhad)

4. Van teh 888 terpaksa bergegas pulang awal disebabkan sambutan yang melebihi penajaan(terimakasih atas teh o ais limau percuma yang "kaw")

5. Hujan yang turun mencurah seminggu diikuti lebat pada malam sehari sebelum majlis amat membimbangkan. Namun bermula pukul 8.00 pagi sehingga 3.00 petang sebaik semua acara selesai hujan turun dengan lebatnya..(fuhh...syukur alhamdullilah..)

6.Usaha kerjasama dan permuafakatan diantara AJK & penduduk KRT BPJ 2 telah menyaksikan suatu majlis yang meriah telah dijayakan dengan sebanyak 13 khemah telah didirikan. Alhamdullilah.......

FOTO-FOTO MAJLIS PERLANCARAN KRT BPJ
Sukaneka "chariots of fire"mencari duit dalam tepung(jimat sikit..tepung mahal ooii)

Pameran di khemah Agensi Anti Dadah Kebangsaan(belia benci dadah!!..dan rempit..)
Pemeriksaan kesihatan memang mendapat sambutan yang menggalakkan, cuma yang agak tidak begitu menyeronokkan ialah beberapa penduduk dikenali menghidap penyakit kencing manis.

Peraduan mewarna ramai yang masuk dan ramai juga ibu bapa yang mewarna menggunakan "mulut"(arah anak pilih warna dan cara nak mewarna)

Tuan Hj. Hashim Ayob Penolong Pengarah JPNIN Kedah sedang memberi ucapan sebelum membuat perlancaran KRT BPJ 2

Cenderahati dari KRT BPJ 2 disampaikan oleh Saudara Hamidon Hamid, Pengerusi KRT BPJ 2 kepada Tuan Haji Hashim Ayob

Penduduk yang hadir dari pelbagai peringkat umur dan kaum

Majlis selesaiii..waktu hadirin dah balik rumah letih tersadaiii....dah jadi AJK urusetia terpaksalah tunggu tutup kedaiiii...

TERIMAKASIH KEPADA

JKR KUALA MUDA YAN, MPSPK, JPNIN, JABATAN KESIHATAN SUNGAI PETANI, JABATAN BOMBA, JABATAN PENJARA, AGENSI ANTI DADAH KEBANGSAAN, SWISS IN HOTEL, OSK PROPERTIES SDN. BHD., HOTEL SERI MALAYSIA, HASSANI BOOK STORE DAN PIHAK-PIHAK YANG MEMBANTU DARI SEGI PENAJAAN DAN SUMBANGAN.

No comments: