Tuesday, September 2, 2008

AKTIVITI 02/2007 : MAJLIS BERBUKA PUASA KERJASAMA SURAU AL MUBARAK

PROGRAM : MAJLIS BERBUKA PUASA DENGAN KERJASAMA SURAU AL MUBARAK
TARIKH : 6 OKTOBER 2007
MASA : 6.00 - 8.00 MALAM
TEMPAT : SURAU AL MUBARAK ZON BOUGAINVILLAEA

FAKTA MENARIK MAJLIS BERBUKA PUASA 2007

1. Gotong royong memasak untuk berbuka puasa, menu utama : Nasi daging, daging cicah air asam, kari "Penang Punya Mai", jelatah, acar buah dan kuih-muih sebagai aksesori juadah.

2. "Master Chef" diketuai oleh Abang Ismail untuk nasi daging dan seangkatan dengannya sementara kari"Penang Punya Mai" dirempahratus ramuannya oleh Chef Arabi(Mamu)..Otai KRT BPJ 2.

3. Terasa kemesraan diantara penduduk yang menggambil bahagian sewaktu gotong royong memasak diadakan, terlebih-lebih lagi kemesraan dan kerjasama yang ditunjukkan sewaktu makan...sama-sama meng"perabih"kan(SOLD OUT!!).


"BIAR MISKIN HARTA TAPI JIWA KAYA DENGAN CINTA - CINTAKAN AGAMA, CINTAKAN KELUARGA...CINTAKAN NEGARA...CINTAKAN KEDAMAIAN...KERANA CINTA SEDEMIKIAN BAKAL MENENANGKAN JIWA DARI EMAS DAN HARTA BERJUTA"


PS: Tapi kalau kaya harta dan cinta sekaligus....kira "bonus"la...

FOTO-FOTO MAJLIS BERBUKA PUASA

"Master Chef" Abang Mail(berbaju belang) sedang memantau Zamarludin dan Abang Zul memasak. Turut menyaksikan peristiwa berkenaan dengan tekun adalah Abang Mahmud, Lee dan Cikgu Mustaffa.

Paksu sedang tekun mendayung kari dalca, sementara dibelakang Lee, Shukri dan Abang Zul sedang berdebat tentang cara yang betul memotong timun. Seperti biasa "Master Chef" memberikan tunjuk ajar dari jarak jauh.

No comments: